O produkty není zájem, kupuji si je z obavy o výplatu raději sama

"Mám pracovní dobu od 7:30, ale musím tam být už před 7 hod. kvůli příchodu vedoucí, která nám zadá, co musíme prodat za zboží, jaké produkty musíme v ten den nabízet a jakou kartu operátora musím v daný den nabízet, ale jelikož o ni není sebemenší zájem, tak si je čas od času kupuji sama, abych nedostala mínusovou čárku... Poté dělám svoji běžnou práci, vydávám na přepážce balíky a zároveň pokladní v roli balíkářky nemám skoro žádnou šanci produkt prodat, tak zkouším štěstí, kde jen to jde. Občas se stane, že někdo přijde a něco chce, ale v daný den produkt nenabízíme, takže ho odmítnu nebo musí čekat, až vyřídím ostatní...

Potom máme hodinovou polední pauzu, kterou trávíme na hodinu trvající poradě s vedením, které nám sděluje, kdo co zvládl a kdo ne. Ti, kteří nezvládají, jsou zasypáni hromadou výhrůžek a kritiky, takže prakticky všichni zaměstnanci pošty. Dřív jsme dostávali jen čárky za splněný plán, teď dostáváme minusové čárky, pokud ho nesplníme, a bývá nám řečeno, že dlužíme poště účet, kartu atp. Za to nám jsou strhávány peníze z platu. Po pauze otevřeme a do večera se usilovnou prací snažíme napravit nedostatky z dopoledne. Večer zavřeme a musíme jít k nástěnce, na které zapíšeme, kolik losů, telefonních karet a dalšího zboží jsme prodali, kolik produktů jsme dnes zvládli zavést... Poté odcházím se strachem o velikost výplaty a strachem o práci domů."

(autorka svědectví je Straně zelených známa)

Na tomto webu budeme pravidelně zveřejňovat svědectví pošťaček a pošťáků, která odhalují, s jakými překážkami se zaměstnanci České pošty musí vyrovnávat. Není divu, že na listovní a balíkové služby už pak tolik času nezbývá.

Chcete-li přidat vaše svědectví, zasílejte je na adresu ceskaposta@zeleni.cz. Budete-li mít zájem, uveřejníme vzhledem k citlivosti informací vaše svědectví i anonymně.