K tlaku na prodej pojištění přibyl i roznos letáků bez příplatku

Má tehdejší partnerka dostala práci jako poštovní doručovatelka. Začala se učit tzv. pochodník (plán tras) a všechny práce klasické pošťačky. Práce ji moc bavila. Ráda se vídala s lidmi a postupně znala i víc než jen jejich psa a číslo domu. Byla z práce nadšená, seděla k ní a dávala své práci i lidem víc než jen čas určený pracovní dobou. Po nějaké době přišly tzv. "produkty" a každotýdenní školení arogantní slečny z Prahy, jak to těm lidem nabízet.

Kdo neplnil, musel podrobně vysvětlovat, co komu nabídl, aby pak analyzovali, jak to těm lidem "vecpat". Následovalo rozšiřování práce o roznášku desítek kil letáků. Za stejné peníze, příplatek nula. Pamatuji si, jak celé večery řešila tlak, který na ni byl vyvíjen. Denně uvažovala o výpovědi, ale obava z nenalezení další práce a radost z kontaktu s "těma lidičkama" dlouho vítězila. Od pošty odešla cca po pěti letech.

Jiří Macák

Na tomto webu budeme pravidelně zveřejňovat svědectví pošťaček a pošťáků, která odhalují, s jakými překážkami se zaměstnanci České pošty musí vyrovnávat. Není divu, že na listovní a balíkové služby už pak tolik času nezbývá.

Chcete-li přidat vaše svědectví, zasílejte je na adresu ceskaposta@zeleni.cz. Budete-li mít zájem, uveřejníme vzhledem k citlivosti informací vaše svědectví i anonymně.