Rodina a kamarádi mě proklínají dodnes za to přemlouvaní "prosím, ještě jeden účet"

Jakožto dcera i vnučka dlouholetých pošťaček jsem se vydala stejným směrem. Škola, pak i zaměstnání. Tři roky a musela jsem odejít. Nikdy bych nevěřila, že mě moje první zaměstnání takhle psychicky vyčerpá. Kdyby se nedělo to, co se děje, s velkou radostí bych zůstala dělat pravou poctivou "pošťačinu" až do smrti. Ale bohužel.

Byla jsem na dvou poštách. Na velké byl plán větší, na malé menší. Přesně si plány nevybavuji, už je to pár let, co tam nejsem. Ale bylo to min. 1 kus od všeho. Hodně se jelo na Poštovní spořitelnu. Až když jsem končila, začali s Českou pojišťovnou a hodně i Raiffeisenbank. Produkty jsme zakládali hlavně na sebe, celá pošta včetně mě. Rodina a kamarádi mě proklínají dodnes za to přemlouvání ,,prosím, ještě jeden účet". Jelikož jsem měla v té době na poště jinde ještě příbuznou, tak to byl doma boj, kdo koho ukecá dřív... no děs, ale byl pak alespoň na chvilku klid.

Na větších poštách existují tzv. tajné fondy. Když se rozdělují prémie, dávají se rovnou na jeden účet a z toho se pak platí veškeré poplatky spojené s náklady na založení produktů. Nebo se různě střídají zaměstnanci, každý měsíc někdo něco pošle na společný účet, aby bylo z čeho platit zakládání produktů.

Tím pádem upadá kvalita služeb, když se jede jen na kvantitu produktů. Nám bylo řečeno, samozřejmě v uvozovkách, ,,že je jedno, jestli se ztratí dopis, balík nebo peníze, hlavně ať je splněný plán.”

Na fotce je tak setina mých složek fiktivních produktů, asi tak za jeden, dva měsíce. Fiktivní produkt znamená, že je založený na vlastní jméno nebo na rodinu a hlavně s předpokladem, že se zruší, co nejdřív to půjde.
Kolem zakládání produktů se točilo skoro vše. Když jsem chtěla přestoupit na jinou poštu kvůli bydlišti, bylo mi řečeno, že pokud nezaložím pojistku, tak zavolají mé nastávající vedoucí a řeknou, že jsem neschopná a nic neumím, tak ať mě nebere.

Jsem velice potěšena, že má někdo snahu tohle téma řešit!

 svedectvi_posta_12.jpg

(autorka je Straně zelených známa)

Na tomto webu budeme pravidelně zveřejňovat svědectví pošťaček a pošťáků, která odhalují, s jakými překážkami se zaměstnanci České pošty musí vyrovnávat. Není divu, že na listovní a balíkové služby už pak tolik času nezbývá.

Chcete-li přidat vaše svědectví, zasílejte je na adresu ceskaposta@zeleni.cz. Budete-li mít zájem, uveřejníme vzhledem k citlivosti informací vaše svědectví i anonymně.